نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1704
-
الف
+

«اصغر فرهادی» با فلم «قهرمان» به اسکار می‌رود

فلم «قهرمان» ساخته «اصغر فرهادی» به عنوان نماینده سینمای ایران برای اشتراک در نود و چهارمین دوره مراسم اسکار انتخاب شد.

به گزارش آی فیلم 2، هیات معرفی نماینده سینمای ایران به مراسم سالانه آکادمی اسکار، فلم «قهرمان» به کارگردانی «اصغر فرهادی» را به عنوان نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۲ انتخاب کرد.

«رائد فریدزاده»، دبیر و سخنگوی هیات معرفی فلم ایرانی به اسکار روز پنجشنبه اعلام کرد که اعضای این هیات پس از بررسی ۴۴ فلم اکران شده ایرانی، سه فلم «دشت خاموش»، «بندربند» و «قهرمان» واجد شرایط تشخیص دادند که پس از طی مراحل بازبینی و بررسی تخصصی فلم‌ها، رای‌گیری و تجمیع نظرات صورت گرفته که در نتیجه آن فلم قهرمان به کارگردانی «اصغر فرهادی» به عنوان گزینه نهایی انتخاب شد.

آقای فریدزاده خاطر نشان کرد که با امضای اعضای این هیات، فلم قهرمان به عنوان نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد.

فلم قهرمان در جشنواره فلم کن ۲۰۲۱ که تابستان گذشته برگزار شد، موفق شد به طور مشترک با فلم «کوپه شماره ۶» ساخته «یوهو کوآسمانن»، کارگردان فنلاندی، جایزه بزرگ این جشنواره را کسب کند.

آقای فرهادی در سال ۲۰۱۲ برنده جایزه‌ اسکار بهترین فلم خارجی‌زبان برای فلم «جدایی نادر از سیمین» شد. همچنین در سال ۲۰۱۷ نیز فلم «فروشنده» به نویسندگی و کارگردانی او توانست جایزه اسکار بهترین فلم خارجی‌زبان را کسب کند.

«امیر جدیدی»، «محسن تنابنده»، «فرشته صدرعرفایی»، «سارینا فرهادی» و «سحر گلدوست» از بازیگران این فلم هستند.

داستان فلم قهرمان درباره مردی به نام «رحیم» با بازی «امیر جدیدی است» که به دلیل عدم پرداخت بدهی خود زندانی شده است. او برای رخصتی، از محبس خارج‌ می‌شود و پلانی را طراحی می‌کند تا بدهی طلبکار را بپردازند، ولی درگیر ماجراهایی می‌شوند که برنامه او را تغییر می‌دهد ‌و رحیم به قهرمان داستان تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نخستین تصویر «محسن تنابنده» در فلم «قهرمان» اصغر فرهادی

آشنایی با آثار حاضر در هفتاد و چهارمین جشنواره بین‌المللی کن

جدیدترین اثر سینمایی «اصغر فرهادی» کلید خورد

م ا 

نظر شما
ارسال نظر